Bestilling.
Bestilling sker via webshoppen.
Priser.
Alle priser er dagspriser og opdateres løbende.
Betaling.
Sonos.dk modtager kortbetaling med Dankort, danske Visa, Mastercard, Visa Electron og eDankort, udenlandske Visa, Mastercard og Visa Electron. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Når du gennemfører en online betaling med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise betalingen, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort skulle blive misbrugt på en netbutik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i deres betalingssystem. Dermed er du faktisk bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1.200 kr., hvis dit dankort misbruges ved brug af pinkode.
De data, du oplyser i forbindelse med et online køb betalt med betalingskort, er krypterede (SSL. Det er altså kun PBS, der kan læse dem. Hverken netbutikken eller andre har mulighed for at læse dataene.
Beløbet hæves først på din konto, når varerne sendes fra Sonos.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder. VISA, MasterCard og Visa Elektron
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Betaling efter faktura(kun firma køb):
Danske Bank
Konto nr. 3212 4951935433
IBAN Kontonummer: DK3330004951935433
SWIFT: DABADKKK
Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Hvis i er en Offentlig virksomhed kan betaling også ske via EAN, ved indtastning af EAN nr. og reference nr.
Vælger du at betale med ViaBill så kan de se deres vilkår her: www.viabill.com/terms
Levering.
Sonos.dk har lavet en aftale med den lokale dagligbrugs, om at få brugte papkasser, på den måde holder vi priserne nede, samtidig med at vi genbruger papkasserne og der med skåner miljøet en lille smule.
Sonos.dk sørger for levering med Post Nord hurtigst muligt efter ordren er placeret, Som regel indenfor 1-2 dage. Det koster et beløb, at få din vare leveret. Fragten afhænger af pakkens vægt og størrelse, fragten er følgende:op til 1kg: 52 kr., op til 5kg: 56kr., op til 10kg: 59kr., op til 15kg: 67kr. og op til 20kg: 78kr. fragt beløb bliver også vist inden afslutning af ordren. Du kan vælge at få din bestilling leveret til Døgnposten/Uden omdeling, så koster det følgende.: op til 1kg: 36 kr., op til 5kg: 40kr., op til 10kg: 44kr., op til 15kg: 52kr. og op til 20kg: 63kr. Hvis du køber for mere end 500kr. så får du mulighed for at vælge en gratis leveringsmetode(levering til Posthus/Pakkeboks)(Gælder ikke produkter som skal afhentes).
Sonos.dk sørger for levering med Post Nord (med mindre andet angives) til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog at Post Nord overholder dag-til-dag levering. Der kan opstå situationer, hvor Post Nord leverer til en anden pakkeshop pga. pladsproblemer.
Levering til Bornholm og visse små øer er ikke omfattet af Post Nords målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse områder i nogle tilfælde kan vare 2 dage. Sonos.dk tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering. Som modtager kan du evt. vælge leveringsdatoen én dag tidligere for at kompensere for dette.
Børn og unge under 18 år.
Du skal være over 18 år for at købe luftgeværhagl på Sonos.dk
Salg af våben og ammunition
Alle tilladelser skal i dag søges på politiets hjemmeside. Køb af jagtgeværer/haglgeværer kræver jagttegn. Kopi af tilladelse, jagttegn og ID opkræves og skrives i våbenbogen. Køb af rifler kræver både jagttegn og våbentilladelse til det enkelte våben. Ammunition skal afhentes og tilladelse forevises.
Reklamtionsret.
Sonos.dk yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Sonos.dk indenfor rimelig tid. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering afhængig af den konkrete situation, forudsat at der er tale om en berettiget reklamation. I forbindelse med reklamationssager afholder Sonos.dk returneringsomkostninger i rimeligt omfang.
Reklamation og varereturnering
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:
Sonos.dk
Anemonevej 5
4220 Korsør
Email: info@sonos.dk
Varereturnering foregår også til denne adresse - bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.
Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel og Sonos.dk har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret på dine varer fra den dag, du modtager varerne. Leveres ordren af flere omgange er fortrydelsesfristen gældende fra dagen, hvor du modtager den sidste vare. Der er ingen fortrydelsesret på følgende produkter: Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Ønsker du at fortryde dit køb, er det ikke nok at afvise pakken uden at give os tydelig besked om at du ønsker at fortryde. Du kan i stedet printe og udfylde fortrydelsesformularen eller på anden utvetydig måde oplyse Sonos.dk om, at du vil fortryde købet. Du vil umiddelbart efter modtage en kvittering.
Bemærk! vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Sonos Import
Anemonevej 5
4220 Korsør.
I perioden inden jul(December) forlænger Sonos.dk returretten til 14-01 det efterfølgende år.
Personlige oplysninger
Ingen personlige oplysninger der registreres på Sonos.dk, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Sonos.dk.
I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem Webshopsystemet. Det er en godkendt udbyder med godkendelse fra E-mærket.
Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg . Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen "Funktioner" og menupunktet "Internetindstillinger".
Logstatistik bruges på Sonos.dk og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
På Sonos.dk anvendes logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter
Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form, og gemmes i 5 år. Selve "kontrakten" (købsaftalen) lagres ikke hos Sonos.dk på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status.
Alle kontrakter indgås på dansk.
Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!
Jvf. persondataloven oplyser vi på forespørgsel om registrerede oplysninger og på baggrund af evt. indsigelser foretager vi sletning i det omfang det ønskes.
Efter udført køb sender Sonos.dk 3-4 e-mails en med en kopi af det indtastede data, en med kvitering på dit køb samt en hvor vi beder dig anmelde hvor godt du synes handlen er gået på trustpilot. Dertil kommer en evt. e-mail om forsendelse.
Den dataansvarlige på Sonos.dk er Carsten Samuelsen
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@sonos.dk
Klageadgang:
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (indsæt mailadresse for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Siden er sidst opdateret den 23.10.2023